Dag 25 (Iets van mezelf 6) - Reisverslag uit Thônes, Frankrijk van Lowie - WaarBenJij.nu Dag 25 (Iets van mezelf 6) - Reisverslag uit Thônes, Frankrijk van Lowie - WaarBenJij.nu

Dag 25 (Iets van mezelf 6)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lowie

07 Juli 2009 | Frankrijk, Thônes

Vandaag 141 km gefietst. Vanuit Val D'Isere begon het wat frisjes en dat is eigendlijk de hele dag zo gebleven. Tenminste tot ca 15.30 uur. De Cormet de Roselend (1968 m) en Col des Saisies (1650 m)liggen in mooie natuurgebieden. Ook nogal wat bossen dat de wind minder lastig maakt. Saisies is een echt wintersportdorp. De beklimmingen van de 2 cols in de middag waren wat minder. Het begon met voorzichtig druppelen maar op een gegeven moment moest ik de volledige regen outfit aandoen. Nou dat is geen pretje om in de stromende regen tegen de bergen op te fietsen. Misschien moet je daar wel een beetje gek voor zijn. Wat me heeft doen besluiten om toch door te fietsen is dat ik een chambre d'hotes had besproken in Thones waar men tegen alle gebruiken in ook voor mij een avondmaaltijd wilde maken en ik wil kilometers maken om zondag a.s. de tocht af te kunnen maken. Tijdens het rijden in de regen kwam het wel in me op dat het op zondagochtend vaak een fluitje van een cent is als ik rustig achter in de groep meerijd en af en toe een achterblijver weer bij de groep terugbreng. Een fluitje of kreet is dan voldoende om de groep een beetje minder snel te laten rijden maar fluiten of roepen helpt niet als je in je eentje bergop gaat. Wat dat betreft heeft het rijden op vlakke wegen zo voor iedereen zijn voordelen. En eens met een aantal mensen een weekje in de bergen gaan fietsen (zonder bepakking) daar heb ik wel oren naar. (Sorry Anique, ik heb er oren naar maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat ook ga doen). Door het gezellige eten en napraten met mijn gast-echtpaar en de mogelijkheid die ik van hen kreeg om even gebruik te maken van hun pc om de site zelf van een berichtje te voorzien moet ik nu nog bekijken waar ik mijn dag morgen denk te beeindigen. Helaas is de pc te oud om een foto van mij op de Iseran toe te voegen. Komt nog wel op een later moment. Nog even een terugkomen op de dag van gisteren. Bij het beklimmen van de Telegraph, vanuit Valloire redelijk eenvoudig, reed er al een 20 minuten een pensionado achter me. Al die tijd kwam hij op zijn blinkende racefiets en snelle outfit maar langzaam dichterbij. Op het moment dat hij naast me kwam rijden zei hij: "Bonjour, c'est certainement une velo electrique." Daarbij naar mijn vervoermiddel wijzend. Ik heb nog wat extra stroom gegeven en ben tot op de top van de Telegraph in zijn wiel blijven zitten. Het kostte de nodige moeite maar hij vulde zijn eerdere uitspraak wel aan met: "Vous etes tres fort." En dat geeft je de inspiratie om op zo'n dag ook de Iseran nog te doen. Groeten en tot gauw allemaal, Lowie

  • 07 Juli 2009 - 21:00

    Peter Garrritsen:

    Hoi Lowie,
    Ik je reisverslagen eens doorgenomen en ik blijf me verbazen dat je dit allemaal in die beentjes van je hebt.
    Ik hoop dat het laatst stukje niet te zwaar wordt en dat je weer veilig thuiswaarts keert. Ik hoor de verhalen wel een keer op het werk.

  • 08 Juli 2009 - 00:22

    Jan H:

    Lowie zo te lezen gaat het super. Logisch als je je broers bekijkt, ik niet onverdienstelijk met hardlopen en dan dat goddelijke lichaam van Elie zegt al heel veel over de familie. Laat ons niet in de steek en zorg dat je de eer van de familie hoog houdt. Zodra ik een werkgever heb gevonden die me ook de mogelijkheid biedt er een paar dagen tussen uit te knijpen en er genoeg lucht in mijn banden zit ga ik ook zo'n eindje fietsen. Is er niemand die weet dat het een eitje is? Alle gekheid op een stokje, we doen het jou niet na. In een woord; "GEWELDIG",
    Vol spanning wachten wij op de slotrit, dan kunnen we er snel een op pakken. Succes met de laatste meters, groetjes Jan en de rest.

    .

  • 08 Juli 2009 - 05:44

    Frans H.:

    Lowie,
    Beter dan die ouwe Fransoos kan ik het niet samenvatten: "très fort" (et naturellement un peu? fou). Ook vanuit Kaatsheuvel succes gewenst met de laatste 'meters', zoals Jan ze optimistisch noemt. Je lijkt me realist genoeg om die meters niet te onderschatten.

  • 08 Juli 2009 - 09:24

    Noud:

    Hallo Lowie
    Het was zo maar een gedachte van me en zeker niet de bedoeling om te stoken in een goed huwelijk. Overigens ben ik blij dat ik niet de enige ben die schijnbaar onder de plak zit. Nog veel sterkte voor de laatste dagen en hopelijk snel tot ziens
    groetjes Noud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Thônes

Lowie100ColsTocht

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2009

Cijfertjes en bedankt !

13 Juli 2009

Dag 30 (De "droom" is over)

11 Juli 2009

Dag 29

10 Juli 2009

Dag 28

09 Juli 2009

Dag 27
Lowie

Via deze site ga ik proberen om een ieder, die dat wil, op de hoogte te houden van mijn avontuur. Mijn doel is om in 4 weken tijd de 100 Cols Tocht te volbrengen.

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 43956

Voorgaande reizen:

13 Juni 2009 - 13 Juli 2009

Lowie100ColsTocht

Landen bezocht: