Dag 24 - Reisverslag uit Val-d'Isère, Frankrijk van Lowie - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Val-d'Isère, Frankrijk van Lowie - WaarBenJij.nu

Dag 24

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lowie

06 Juli 2009 | Frankrijk, Val-d'Isère

Vandaag 148 km gereden en drie bergen beklommen. Col du Galibier (2646), Col du la Madeleine (1745) en de hoogste col in deze tocht Col de l'Iseran met een hoogte van 2770 meter. Een droge dag gehad met een koude wind. Er was een omleiding, omdat er een brug weg was gehaald en ik moest daarom over een minder fijne weg, de fiets omhoog duwen. Maar ik zit nu dan toch in Val d'Isere midden in de bergen. En in de bergen is er slecht bereik, waardoor de berichten soms wat later binnenkomen bij het thuisfront.

  • 06 Juli 2009 - 20:51

    Michel:

    Ergens in de jaren 60.
    Schoolmeester: Lowieke wa hedde gij op d'n boterham?
    Lowieke: Pindakaas meneer, daar worde groot en sterk van en dan kende later heel hard fietsen.
    Op 6 juli 2009 beklom Lowie Haenen op 1 dag met volle bepakking de Col du Galibier, de Col du la Madeleine en de Col de l'Iseran.
    Petje af en een hele diepe buiging!!
    Mart Smeets zou zeggen:
    Chapeau, heer Haenen!

  • 06 Juli 2009 - 21:34

    Koen:

    Lowie!

    Ik volg met nog steeds stijgende verbazing je tocht door la France, petje af hoor! Ik laat me regelmatig door Saskia inlichten hoe het je vergaat, maar de zwarte streepjes op de kaart (je afgelegde afstanden) spreken voor zich. De tour is er helemaal niets bij!

    Succes met de laatste etappes en tot in Oisterwijk!

    Groeten, Koen

  • 07 Juli 2009 - 05:37

    Frans H.:

    Sinds een dag of 10 volg ik je prestaties in Frankrijk. Ik vind fietsen leuk zolang de weg perfect waterpas ligt. Daarom heb ik heilig ontzag voor mensen die bergop kunnen fietsen. Het al is knap om de 100colstocht volgens uitgestippeld schema te rijden; het is onvoorstelbaar dat je een col die je de ene dag wegens weersomstandigheden moet laten schieten 'gewoon effe' de volgende dag meepikt. Hou vol, dit gaat lukken!

  • 07 Juli 2009 - 08:34

    Noud:

    Hallo Lowie
    Mijn bewondering voor jou prestatie`s wordt met de dag groter Door weersomstandigheden gedwongen een beklimming niet kunnen doen schijnbaar voor jou geen probleem. Dan doe jij die de volgende dag er maar gewoon bij als of het geen moeite kost. Nou ik weet wel beter maar het tekent jou karakter. En dat je soms enigszins jaloers kijkt naar fietsers die op hun racefiets in de beklimming je voorbij rijden. Misschien ligt hier een mooie uitdaging om enkele leden van W.V.O. zo enthousiast te maken dat ze samen een week naar Frankrijk gaan om wat beklimmingen te rijden. nog veel succes en we zijn benieuwd naar je verhalen als je terug bent
    groetjes Noud

  • 07 Juli 2009 - 11:08

    Christel:

    iedere dag lees ik met heel veel plezier alle berichten, en ik kan er nog steeds niet bij wat jij presteert! ik ben al blij als ik bovenaan de Baerdijk/Poststeeg ben.....
    heel veel succes met de laatste loodjes!

  • 07 Juli 2009 - 11:15

    Annemiek De Jong:

    Hallo Lowie,
    ik vind het zo stoer van je dat je je fietsdroom aan het verwezenlijke bent. Afezien van de sportieve prestatie vind ik je een enorme dorzetter. Waar ik voor jou erg blij om ben is dat je nog steeds fietst en je rug kennelijk mee wil werken. Petje af hoor zoals je je er doorheen hebt geworsteld, om daar te komen waar je nu bent. En zoals het er nu uitziet ga je het nog redden ook. I'am impressed.
    Ik zou bijna zeggen, ook jaloers op waar je nu mee bezig bent. Maar het afzien wat je ongetwijfeld regelmatig meemaakt....ik weet niet of ik dat wel zou kunnen opbrengen. Al helemaal niet in mijn 1-tje.
    Heel veel sterkte met de laatste loodjes en pas goed op jezelf!
    Groetjes Annmiek

  • 07 Juli 2009 - 17:55

    Peter Van L:

    Hej Lowie
    Heb bewondering voor je prestatie. Zou het zelf ook wel willen maar je fietst iets te veel op asfalt naar mijn zin. Lees dat je laatste fietsweek is begonnen, dus hou vol en sterkte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Val-d'Isère

Lowie100ColsTocht

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2009

Cijfertjes en bedankt !

13 Juli 2009

Dag 30 (De "droom" is over)

11 Juli 2009

Dag 29

10 Juli 2009

Dag 28

09 Juli 2009

Dag 27
Lowie

Via deze site ga ik proberen om een ieder, die dat wil, op de hoogte te houden van mijn avontuur. Mijn doel is om in 4 weken tijd de 100 Cols Tocht te volbrengen.

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 43964

Voorgaande reizen:

13 Juni 2009 - 13 Juli 2009

Lowie100ColsTocht

Landen bezocht: