Dag 23 (Iets van mezelf 5) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Lowie - WaarBenJij.nu Dag 23 (Iets van mezelf 5) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Lowie - WaarBenJij.nu

Dag 23 (Iets van mezelf 5)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lowie

05 Juli 2009 | Frankrijk, Parijs

Gisteren inderdaad een schitterende fietsdag gehad met als toetje de beklimming van de Col de la Bonette. Voor de liefhebber een must, 2.715 meter hoog, met de mogelijkheid om even naar de top door te fietsen op 2.802 meter. Dat laatste heb ik niet gedaan omdat je voor de 100 Cols niet perse naar de top hoeft, omdat ik deze beklimming nog wel eens wil doen zonder bagage en dan wel naar het hoogste punt wil en, veel belangrijker nog voor mij, het was al laat en ik wilde naar het hotel.
Mijn plannen om vandaag de Col de Vars, d'Izoard en de Galibier te fietsen zijn letterlijk in het water gevallen. De eerste twee is goed gelukt. Op deze beklimmingen kwam ik in een regionale cyclo terecht. Op de Vars was dat wel te merken want ze reden me met een redelijk snelheidsverschil voorbij. Op de Izoard ging dat al een stuk minder. Ik denk dat ik daar in de grote groep mindere fietsers ben terecht gekomen want ik bleef voornamelijk, een uitzondering natuurlijk daargelaten, bij dezelfde mannen en vrouwen in de buurt fietsen. Van vele kreeg ik aanmoedigingen en bewondering toegesproken maar ik vermoed dat er ook een aantal hopeloos even zijn gestopt om van die " dwaas" met zijn bakfiets met begage verlost te zijn. Op weg naar de Galibier ging het mis met het weer. Hoewel ik niet echt ruim meer in de tijd zat had het er volgens mij nog ingezeten om rond 20.30 uur het hotel in Valloire te gaan halen. Ja een "vakantiefietser" maakt voornamelijk lange dagen. Maar op weg naar de Lautaret begon het eerst zachtjes te regenen. Nadat ik me had ingepakt was dat kennelijk een signaal om mijn weerstand te testen. De sluizen gingen boven vol open. Nu was dit niet het grootste probleem maar wel dat de lucht zowel boven de Lautaret als de Galibier erg donker was ik ik vreesde daar in een onweer terecht te komen. Ik ben wel gek maar ook weer niet zo gek dat ik een goeie fietsdag door mogelijke ellende laat verpesten.Als ik tijdens het schrijven naar buiten kijk wie ik dat ik een heel goeie keuze heb gemaakt.
Daarom vandaag maar 111 km gefietst. Das jammer want nu staan voor morgen de Galibier 2646 m, de la Madeleine 1.745 m en de Iseran 2.770 op het programma. Misschien een beetje veel maar wat ik vandaag heb laten liggen moet ik ergens toch weer terugpakken. Tijdens die hoosbui maar direct een hotelletje opgezocht naast de weg. Gelukkig hadden ze nog plaats voor een verregende fietser. En zo zie je dat ieder nadeel ook zijn voordeel heeft. De eigenaar heeft er namelijk geen problemen mee als ik even de site lees en aanvul. (Als hij tenminste begrijpt wat ik aan het doen ben). Helaas kan ik geen foto toevoegen want zo modern is deze co^puter nu ook weer niet.
Fietsen in dit land in de bergen is geweldig maar ik ben vandaag toch regelmatig zeer jaloers geweest op die fietsers die e.e.a. zonder bagage doen. Troost je ook zij hebben het zeer moeilijk.
De laatste fietsweek van mijn avontuur gaat morgen beginnen. Zondag a.s. wil ik de laatste kilometers hebben afgelegd.
Het streelt me dat er zoveel belangstelling van jullie is voor hetgeen ik nu onderneem. Ik zou honderduit kunnen schrijven maar de sterke verhalen bewaar ik voor een later moment.
Fietsgroeten van een fietsdwaas uit Frankrijk.

  • 05 Juli 2009 - 19:58

    Elly En Frans:

    Jammer dat je door het weer de Galibier niet kon halen, maar dat gaat morgen vast wel goed komen. De Tour de France is inmiddels ook begonnen maar die zijn nog niet zo ver dat ze je in de weg komen fietsen!
    Nog veel succes de laatste week en wij weten zeker dat het goed komt.

    Groetjes,

    Elly en Frans

  • 06 Juli 2009 - 12:22

    René:

    Lowie,
    Het is maandagmiddag en ik lees dat je vandaag op één dag de Galibier, de Madeleine en de Iseran wil gaan beklimmen. Ben de gij gek geworruh ofzo!!?? Ben benieuwd of het lukt! Ik wens je veel succes en hoop voor je dat het droog blijft! Groet van iedereen hier (voor zover er nog mensen over zijn dan he!)

  • 06 Juli 2009 - 17:03

    Wendy:

    Hey Lowie,

    Jammer dat de weergoden het je niet gunnen om in een lekkere temperatuur zonder al die nattigheid te fietsen. Misschien kun je na afloop een boek schrijven, leuk ook voor je kleinkinderenom ooit te lezen!? Nou de groeten vanuit Tilburg en we hopen dat het weer je in de laatste week mee zit.

    groetjes Wendy

  • 06 Juli 2009 - 19:00

    Jules:

    Hi Lowie,
    Het is nu 21.00uur en ik zie nog geen stukje...
    Ik hoop dat je al binnen bent of dat je anders lichtjes op je fiets hebt?
    Succes met de laatste loodjes.

  • 06 Juli 2009 - 19:21

    Thé:

    Gewedig Lowie wat je aan het presteren bent, neem mijn petje voor je af. Ben miv 1 juli in Roermond geplaatst. Alleen het werk is in Sittard. Dus niets met de fiets naar het werk.
    Zrt hem op voor de laatste loodjes, tot ziens en nog veel fietsplezier.

  • 06 Juli 2009 - 19:22

    Gerard Vissers:

    Lowie,

    We hebben het op de zondagse ritjes nog wel eens over je schema gehad en ik moet zeggen dat ik het een hele uitdaging vond. Knap dat je het zo goed doet !! Succes in de laatste week.

    Groeten,

    Gerard Vissers

  • 06 Juli 2009 - 19:54

    Hoi Lowie:

    Ik hoop dat je vandaag datgene heb kunnnen fietsen wat in de planning zat en dat de weergoden je deze keer gunstig gezind waren. Veel succes deze laatste week en het gaat je zeker lukken.

    Gr. jan

  • 06 Juli 2009 - 20:25

    Ruud:

    Hoi Lowie,
    als je morgenmiddag aan het fietsen bent, kijk dan af en toe eens naar boven.....in een van die vliegtuigen zit ik naar je te kijken.....
    ik hoop binnenkort een live-verslag van je te mogen aanhoren, het liefst weer in Frankrijk,
    tijdens je welverdiende (rust) vakantie!
    Misschien kom ik je nu wel tegen!
    Succes met de laatste loodjes!
    Groeten Ruud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Lowie100ColsTocht

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2009

Cijfertjes en bedankt !

13 Juli 2009

Dag 30 (De "droom" is over)

11 Juli 2009

Dag 29

10 Juli 2009

Dag 28

09 Juli 2009

Dag 27
Lowie

Via deze site ga ik proberen om een ieder, die dat wil, op de hoogte te houden van mijn avontuur. Mijn doel is om in 4 weken tijd de 100 Cols Tocht te volbrengen.

Actief sinds 31 Mei 2009
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 43934

Voorgaande reizen:

13 Juni 2009 - 13 Juli 2009

Lowie100ColsTocht

Landen bezocht: